Boksignering i Kungsträdgården i kampen mot barncancer

Report this content

I morgon arrangeras Book of Hope i Kungsträdgården i Stockholm. Ett tjugotal författare signerar sina böcker som de, eller deras förlag, har skänkt till Barncancerfonden. Kungsträdgårdens besökare är välkomna att bidra med minst 50 kronor till kampen mot barncancer och samtidigt få en bok signerad av sin favoritförfattare.

– Det här är första året vi arrangerar Book of Hope och vi hoppas att många kommer för att prata med sin favoritförfattare och få en bok signerad. Vi är väldigt tacksamma mot författarna och förlagen för att de ställer upp med sin tid och sina verk för att stödja oss i kampen mot barncancer, säger Ylva Andersson, PR-chef på Barncancerfonden.

Medverkande författare är bland andra Agneta Sjödin, Andreas Cervenka, Carin Gerhardsen, Caroline L Jensen, Dan Buthler & Dag Öhrlund, David Eberhard, Helene Kindstedt, Henrik Lange, Herman Lindqvist, Ingrid Olsson, Lars Rambe, Nina Jansdotter, Pia Hagmar, Simona Ahrnstedt, Stefan Einhorn, Therés Stephandotter Björk, Viveca Sten och Åsa Hellberg.

Eventet pågår mellan klockan 11.00 och 18.00 den 22 maj och Sofia Wistam är konferencier.

För mer information, vänligen kontakta:

Ylva Andersson, PR-chef, Barncancerfonden

Telefon: 08-584 209 06

E-post: ylva.andersson@barncancerfonden.se

Om Barncancerfonden

Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. Efter att ha arbetat i drygt 30 år med att fler ska överleva klarar sig idag cirka 80 procent av barnen. Så sent som på 1970-talet var förhållandena de omvända. Barncancerfonden är med som finansiär i cirka 90 procent av alla forskningsprojekt som rör barncancer – helt utan bidrag från stat, kommun eller landsting. Detta kan endast ske tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll vilket garanterar att pengarna alltid går till rätt ändamål. Barncancerfondens plusgironummer är 90 20 90-0. Tack för ditt bidrag.