Dubbelt upp för Barncancerfonden på Publishing-Galan

På torsdagskvällen offentliggjordes årets vinnare i tävlingen Svenska Publishing-Priset vid en tillställning på Foresta, Lidingö. Barncancerfonden var nominerad i hela fyra olika klasser och utmärkte sig genom att kamma hem segern i två av dessa. De vinnande bidragen var:

· Tidningen Barn & Cancer som vann kategorin bästa medlemstidning ”för ett innehåll som ger stöd och hopp”. · Webbplatsen www.barncancerfonden.se som utsågs till bästa samhälls-, kultur och ideella webbplats tack vare ”en tydlig och lättnavigerad sajt med hög funktionalitet”. - Vi gläds åt utmärkelsen och ser den som ett kvitto på att vår information håller en hög kvalitet, säger Anna Bergén, informationsansvarig på Barncancerfonden. Informationen från oss ska inte bara hjälpa familjer som drabbas av barncancer, den ska också bidra till att skapa förståelse för vår verksamhet och på så sätt bidra till en ökad insamling. Produktionen av tidningen Barn & Cancer och webbplatsen sker i samarbete med Journalistgruppen AB. Barncancerfonden var också nominerad i kategorin bästa verksamhetsberättelse för organisationer, samt i klassen bästa informationstrycksak med skolhandboken ”Plötsligt händer det”. Tävlingen Svenska Publishing-Priset 2004 arrangeras i år för tolfte gången och omfattar femton kategorier. Syftet med tävlingen är att premiera god information genom bland annat informativt innehåll, en god målgruppsanpassning och en tydlig identitet. Arrangör är utbildningsföretaget Populär Kommunikation i samarbete med tidningen Kunskapsbrevet. I årets upplaga bedömdes cirka 300 tävlingsbidrag. Bilder på pristagarna finns att ladda ner på ftp://popkom:publish@fotograffredrikstehn.serveftp.com från och med 19 november.

Om oss

Barncancerfonden 2012 – 30 år av framgångsrik forskningNär Barncancerfonden bildades 1982 dog de flesta barn som insjuknade i barncancer. Efter att ha arbetat i trettio år med att fler ska överleva klarar sig idag mer än tre av fyra. Med gåvor från privatpersoner och företag finansierar Barncancerfonden cirka 90 procent av all barncancerforskning i Sverige. Vår vision är att utrota barncancer. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll vilket garanterar att pengarna alltid går till rätt ändamål. Barncancerfondens plusgironummer är 90 20 90-0. Tack för ditt bidrag.