Följ med in i huvudet på några av Sveriges största influencers i Barnradions nya poddserie

Med miljoner av hängivna följare sätter de tonen för hur dagens unga ska tänka och agera. Men hur ser de själva på sin roll i offentligheten? Hur är det att växa upp med hundratusentals människor som bedömer både ditt utseende och ditt liv? I nya Storytimepodden kliver Barnradion in i huvudet på några av Sveriges största influencers, som Nicole Falciani och Lovisa ”Laki” Karlsson, och dessutom får vi höra Emil Henrohn berätta om klippet som han trodde skulle förstöra hans liv för alltid.

Lovisa "Laki" Karlsson, Nicole Falciani och Emil Henroh i Storytimepodden.

–   För många av Barnradions lyssnare är detta Sveriges allra viktigaste människor och deras tankar och idéer har ett enormt genomslag bland våra unga. I Storytimepodden ges chansen till en unik inblick i idolernas verklighet. Det blir ett utforskande av både glädje och mörker – och det bjuds på en hel del överraskningar och avslöjanden på vägen, säger Per Palmqvist, exekutiv producent på Barnradion.

I premiäravsnittet reflekterar Lovisa ”Laki” Karlsson över det klipp som är hennes mest sedda hittills. I videon, som fått över en miljon visningar och både hyllats och hatats, rakar Laki av sig allt sitt hår – något som väckte känslor hos henne som hon inte hade förväntat sig:

–   Befrielse! Det ligger så mycket tyngd och känsla i håret som kvinna. Så när man tog bort det så var det som att man kände att ”ok, här är jag! Här är min person”, säger Lovisa ”Laki” Karlsson.

I de kommande avsnitten får man bland annat höra Nicole Falciani berätta om hur det var att få en reumatism-diagnos som 12-åring och Emil Henrohn berätta om klippet som han trodde skulle förstöra hans liv för alltid.

Varje avsnitt av Storytimepodden är 15 minuter långt och finns att höra i appen Sveriges Radio Play, eller där poddar finns, från och med 19 oktober.

De första tre gästerna i premiärsäsongen av Storytimepodden är:

Lovisa ”Laki” Karlsson
Släpps 19 oktober.
Under sina 13 år som youtubare har Lovisa ”Laki” Karlsson bland annat hunnit samla på sig över 100 miljoner visningar och varit nominerad till Guldtuben fyra gånger.

Emil Henrohn
Släpps 2 november.
Nyligen utsågs Emil Henrohn till mäktigast på Tiktok av Medieakademin. Emils konto, som framförallt innehåller sketcher och sånger, har stigit som en raket på plattformen det senaste året – och allra mest populär är karaktären ”mamman”.

Nicole Falciani
Släpps 16 november.
Redan när Nicole var sex år gammal visste hon att det var något som inte stämde, men det skulle dröja sex år till innan hon fick sin diagnos. Idag är 25-åringen bosatt i Italien och som så många  andra i influencervärlden har hon många bollar i luften – författare, programledare, företagsledare. Och nu: Storytimepodden-medverkare.

Pressbilder: https://sverigesradio.bildbank.nu/sv/delad/4z86r8mt6y

För mer information vänligen kontakta:
Ebba Beck-Friis, kommunikationsansvarig Barnradion
ebba.beck-friis@sverigesradio.se