Trendsättande bar på Stockholmsbesök

Report this content

Nu får Stockholm och Story Hotel besök av Josh Harris och Scott Baird från baren Trick Dog, belägen i stadsdelen Mission i San Francisco. Fredagen den 21 februari och lördagen den 22 februari bjuder Bartenders’ Choice Awards, tillsammans med sponsorn Havana Club, in till en exklusiv pop up-bar.

Bartenderduon Josh Harris och Scott Baird har varit en kraft att räkna med i flera år inom barvärlden. I januari 2013 slog de upp portarna till sin bar Trick Dog, i distriktet Mission i San Francisco. Baren har redan nu har blivit ett välbesökt vattenhål för både de boende i området och långväga gäster. Trick Dog ser sig själva som den perfekta baren för inte bara cocktails utan även öl och vin. Dessutom serveras även välkomponerad och matchad mat, vilken tar lika stor del i deras menyer som drycken.

Harris och Baird driver, förutom Trick Dog, dryckeskonsultföretaget The Bon Vivants. Företaget ligger bakom flera framgångsrika satsningar såsom Hemingways Lounge i Los Angeles och välgörenhetsprojekten Pig & Punch och Swig n’ Swine.

Sedan förbudstiden har det i Kalifornien varit förbjudet att infusera alkohol, något som blivit mer och mer vanligt i cocktailbarer runtom i världen. 2011 såg Harris och Baird till att ändra på detta genom ett lagförslag tillsammans med en guvernör. Det är bland annat detta som har sett till att de hamnat på listan över USAs 10 mest inflytelserika bartenders.

-       Vi är stolta att kunna presentera ytterligare ett gästspel från några av världens bästa bartenders, och därmed erbjuda en fantastisk möjlighet för cocktailvänner i Sverige att prova på San Fransiscos bästa drinkar, säger Jakob Sundin, projektledare för Bartenders’ Choice Awards 2014.

Pop up-bar

Varmt välkommen till Story Hotel fredagen den 21 februari och lördagen den 22 februari 19-00. First come, first served. Ingen föranmälan krävs.

Workshop

Måndagen den 24 februari, klockan 13:00-15:00 bjuder Trick Dog och Havana Club in till workshop på Little Quarter, Marie Laveau. Denna tillställning är exklusiv för Bartenders’ Choice Awards jury och media. Anmälan sker till elisabeth.ekstrand@prat.se

Signaturdrink Trick Dog

Pisces

5 cl Havana Club 3 Años
2,5 cl sellerisockerlag
2,5 cl Grapefruktjuice
1,5 cl Limejuice
Salt

Skaka och servera i ett martini-glas

För mer information, intervjuförfrågningar och bilder, vänligen kontakta:

Elisabeth Ekstrand, PR-ansvarig Bartenders’ Choice Awards
Elisabeth.ekstrand@prat.se
Telefon: 0707-900 293

Bartenders’ Choice Awards (B.C.A.) drivs som en förening vars syfte är att premiera och utveckla svenska barbranschen. B.C.A. startades 2010 och delade ut 7 utmärkelser 2010 samt 11 utmärkelser 2011, allt från bästa miljö till bästa bartender och branschförbättrare. Genom att premiera Sveriges bästa barer, bartenders och leverantörer vill B.C.A. skapa en arena för kvalitetsutveckling och stolthet inom baryrket med syfte att höja bartenderns status och möjliggöra för krögare att tjäna pengar på kvalitativa barer.

Taggar: