Basefarm får ny VD

Leif Engdahl kom till Basefarm i maj 2013 och har fram tills nu varit chef för Basefarms infrastrukturplattformar. Han har lång erfarenhet från branschen, bland annat efter 18 år på IBM där han avslutade som Nordenchef för Application Management Services.

Pressmeddelande 2015-06-25

”Basefarm har gjort en fantastisk resa under mina 12 år i verksamheten. Så som marknaden utvecklar sig, med fokus på digitala affärer, ökade krav på tillgänglighet och ökade säkerhetshot, ökar efterfrågan på Basefarms tjänster ständigt och vi har ett stort inflöde av nya kunder. Det känns väldigt tryggt att lämna över till Leif Engdahl som är en mycket erfaren ledare med stor kunskap om vår verksamhet”, säger Basefarms avgående VD Sara Murby Forste.

Leif Engdahl ser fram emot sin nya roll i Basefarm:

”Jag har alltid varit intresserad av människorna bakom själva teknologin, vilka jag ser som en stark möjliggörare av produktivitet och kvalitet. På Basefarm finns ett stort team av mycket kompetenta och dedikerade medarbetare som dagligen säkrar och utvecklar leveransen av våra kunders affärskritiska funktioner. Jag ser fram emot att leda den fortsatta utvecklingen av den svenska verksamheten; en mycket inspirerande och spännande uppgift.

Sara Murby Forste kommer att gå in i styrelsen för moderbolaget Basefarm AS och jobba på strategisk nivå framöver.

För mer information kontakta

Anna Pålsson, SVP Marketing, Basefarm, tel. 0735 260 091, anna.apalsson@basefarm.com

Johanna Sätermo, Marknadskoordinator Basefarm Sverige, tel 0735 260 092.
johanna.satermo@basefarm.com

Basefarm är den ledande driftleverantören av affärskritiska applikationer. Basefarm erbjuder avancerade tekniska lösningar, applikationsdrift, molntjänster och colocation från sex datacenter i Europa och säkerställer att affärskritiska tjänster alltid är tillgängliga. Basefarm startade sin verksamhet 2000 och med sina 400 medarbetare hanterar de driften av mer än 40 000 tjänster som når över 40 miljoner slutanvändare världen över. www.basefarm.se