Basefarm listade av Gartner som Cool Vendor i ny rapport

Basefarm har positionerats i den nya rapporten från Gartner, Inc:. “Cool Vendors in the European Cloud Computing Market, 2015”Gartner research-rapporten är utformad för att utvärdera intressanta, nya och innovativa leverantörer, produkter och tjänster inom molnindustrin.

Pressmeddelande 2015-04-30:

Gartners analytiker identifierar varje år en kort lista med innovativa teknikföretag som har en stark marknadsvision och som erbjuder unika produkter och tjänster på den globala IT-marknaden. I kategorin "Cool Vendors in the European Cloud Computing Market”, har Basefarm omnämnts.

Sara Murby Forste, Sverigechef Basefarm kommenterar:

"Vi är väldigt hedrade över att ha utvärderats av ett sådant betrott analysföretag som Gartner. Vi tror att detta erkännande bygger på vår förmåga att erbjuda tjänster som verkligen hjälper våra kunder att bli starkare i sina affärsverksamheter och konkurrenskraft genom att snabbt kunna lansera nya produkter och tjänster. "

"Marknaden för molntjänster i Europa fortsätter att vara en utmanande miljö, med fortsatt oro kring integritet och datahemvist, men det stoppar inte dessa fyra Cool Vendors från antingen att rikta sig till den globala marknaden eller övervinna lokala utmaningar med sina innovativa metoder ", säger rapporten.

Sara Murby Forste säger:

"Basefarm har växt kontinuerligt tillsammans med våra kunder och vi tror att erkännandet som Cool Vendor är ett kvitto på att vi hade rätt fokus från början; tjänster för kunder som driver affärskritisk verksamhet.

Basefarm erbjuder sin affärsmodell inom flertalet branscher som bank/finans, media, e-handel, resor och offentliga verksamheter.

Rapporten:

Cool Vendors in the European Cloud Computing Market, 2015, Gregor Petri, Milind Govekar, Tiny Haynes, Gianluca Tramacere, Ed Anderson, Neville Cannon, 20 April 2015

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

För mer information kontakta

Sara Murby Forste, Country Manager & SVP Marketing, Basefarm, tel. 0735 260 002, sara.murbyforste@basefarm.com

Basefarm är den ledande driftleverantören av affärskritiska applikationer i Norden. Basefarm erbjuder avancerade tekniska lösningar, applikationsdrift, molntjänster och colocation från sex datacenter i Europa och säkerställer att affärskritiska tjänster alltid är tillgängliga. Basefarm startade år 2000 och med sina 380 medarbetare hanterar de driften av mer än
35 000 tjänster som når över 40 miljoner slutanvändare i 23 länder.
www.basefarm.se

Erkännandet som Cool Vendor är ett kvitto på att vi hade rätt fokus från början.
Sara Murby Forste, Sverigechef Basefarm