Sveriges bäste e-handelssajt, Nelly.com väljer Basefarm

Nelly.com har ingått ett avtal med Basefarm som ger Nelly.com en totallösning med infrastrukturdrift av operativsystem samt viss applikationsdrift.

Pressmeddelande 30 juni 2015:

Vi har cirka 15 miljoner besökare i månaden och vår målgrupp förväntar sig en hög takt av nyheter vilket ställer krav på en stabil och flexibel plattform. Vi måste agera i en hög utvecklingstakt vilket är en stor anledning till att vi beslutade samarbeta med Basefarm”, säger Magnus Månsson, VD Nelly.com

Nelly.com, som nyligen utsågs till Sveriges bästa e-handelssajt av Internetworld, är långt framme i att dra fördel av den pågående övergången från traditionell detaljhandel till e-handel. Företaget, som under 2014 passerade 1 miljard kronor i omsättning, har under det senaste året gjort en rad satsningar på sin e-handel så som utökade leveransalternativ och lansering av en ny responsiv sajt med större fokus på inspiration och en bättre köpupplevelse. Med Basefarms driftleverans får de en flexibel plattform som kan skalas upp vid behov.

”Vi är stolta över avtalet med Nelly.com och med detta förstärker Basefarm ytterligare sin position som driftleverantör till innovativa kunder med spännande och affärskritiska e-handelslösningar, säger Sara Murby Forste, Sverigechef Basefarm.

Basefarm är den ledande driftleverantören av affärskritiska applikationer. Basefarm erbjuder avancerade tekniska lösningar, applikationsdrift, molntjänster och colocation från sex datacenter i Europa och säkerställer att affärskritiska tjänster alltid är tillgängliga. Basefarm startade sin verksamhet 2000 och med sina 380 medarbetare hanterar de driften av mer än 35 000 tjänster som når över 40 miljoner slutanvändare runt om i hela världen. www.basefarm.com

För mer information kontakta:

Anna Pålsson, VD Marketing, Basefarm. Tel +46 735260091

anna.palsson@basefarm.com

Basefarm är den ledande driftleverantören av affärskritiska applikationer i Norden. Basefarm erbjuder avancerade tekniska lösningar, applikationsdrift, molntjänster och colocation från sex datacenter i Europa och säkerställer att affärskritiska tjänster alltid är tillgängliga. Basefarm startade år 2000 och med sina 380 medarbetare hanterar de driften av mer än
35 000 tjänster som når över 40 miljoner slutanvändare i 23 länder.
www.basefarm.se

Magnus Månsson, VD, Nelly.com