Baseload Capital offentliggör prospekt och förbereder notering av seniora och säkerställda gröna obligationer vid Nasdaq Stockholm

Report this content

Baseload Capital Sweden AB (publ) (“Baseload Capital” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 mars 2019 en emission av seniora och säkerställda gröna obligationer om 500 miljoner kronor (”Obligationerna”). I enlighet med villkoren för Obligationerna avses de inom kort bli noterade samt upptagna till handel på Sustainable Bond List vid Nasdaq Stockholm. Ansökan ska lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationerna.

Med anledning av detta har Bolaget upprättat ett prospekt. Prospektet har idag godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med förordning (EU) 2017/1129 om prospekt som ska offentliggöras när värdepapper erbjuds till allmänheten eller tas upp till handel på en reglerad marknad, och om upphävande av direktiv 2003/71/EG. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och Bolagets hemsida (www.baseloadcap.com).

Informationen lämnades för offentliggörande klockan 14.00 CEST den 15 maj 2020.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Alexander Helling, CEO of Baseload Capital
alexander.helling@baseloadcap.com