Basware utsedd till en ledare i Gartners Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites

Baswares ledarposition i Magic Quadrant-rapport för andra året i rad visar deras förmåga att leverera nytänkande och värde inom automatiserade inköp-till-betalnings-lösningar.

Espoo, Finland, 4 juni 2018 – Basware, global ledare inom automatiserade lösningar för upphandlig-till-betalning, e-faktura och innovativa finansiella tjänster, berättar idag att de har utsetts till en ledare i Gartnes Magic Quadrant för inköp-till-betalningslösningar för andra året i följd. (Gartner, Inc. Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites, Desere Edwards, 29 maj, 2018). Rapporten utvärderar 15 olika leverantörer av lösningar för inköp-till-betalning.

Basware prisas av Gartner för sin starka vision och leveransförmåga.

“Att Gartner återigen placerar oss i ledarkvadraten bekräftar vårt antagande om förklaringen till vårt marknadsledarskap, nämligen våra kunder,” säger Vesa Tykkyläinen, CEO på Basware. “Det är Baswares starka engagemang i våra kunder som år efter år säkrar vår plats som en ledare i Magic Quadrant; allt från vår starka kundsupport till globala skalbarhet och implementeringsmöjligheter.”

Alla Baswares lösningar för inköp-till-betalning (P2P) är uppbygggda kring en global, användarvänlig, molnbaserad och säker plattform som inkluderar funktioner för integrering och analys och kompletteras med värdeskapande tjänster som hjälper våra kunder att stärka sina leverantörsrelationer och optimera rörelsekapitalet. Kärnan i Baswares lösningar är Basware Network, världens största öppna kommersiella nätverk som länkar samman över en miljon verksamheter i över 100 länder.

“Basware var inte bara en föregångare inom öppna nätverk för B2B, idag tillhandahåller vi världens största öppna nätverk för e-faktura som erbjuder alla nivåer av leverantörsanpassning,” fortsätter Tykkyläinen. “Vi erbjuder verksamheter i alla storlekar hundraprocentig  leverantörs-on-boarding och hundraprocentig fakturafångst från dessa leverantörer. Tillsammans med vår lösning för e-inköp, framtagen för hundraprocentig användarvänlighet, får kunderna fullständig utgiftskontroll som hjälper dem att transformera sin verksamhet och förbättra kassaflödet tack vare större kostnadsbesparingar, ökad operativ effektivitet och möjlighet att bygga ännu bättre relationer med leverantörerna.”

Gartner, “Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites,” Desere Edwards, William McNeill, Magnus Bergfors, Patrick M. Connaughton, Kaitlynn N. Sommers, 29 May 2018.

Kontakt:
press@basware.com

Gartner Disclaimer

Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänst som ingår i den här rapporten och rekommenderar inte heller någon att välja enbart leverantörer med högst rankning eller utifrån övriga kriterier. Gartners rapport baseras på Gartners undersökares åsikter och ska inte tolkas som objektivt forskningsbaserat. Gartner friskriver sig alla garantier, uttryckta eller underförstådda i den här undersökningen inklusive garantier för pris eller lämplighet för ett specifikt syfte.

Kontakt:
ann.stromberg@basware.com , 076 8596018

Ann Strömberg, Marketing Manager, Basware AB

Om Basware:
Basware är en global ledare inom automatiserade lösningar för upphandlig-till-betalning, e-faktura och innovativa finansiella tjänster  Basware Network länkar samman verksamheter i över 100 länder. Som värdldens största öppna globala affärsnätverk erbjuder Basware skalbarhet och täckning för organisationer av alla storlekar och hjälper dem att växa och frigöra värde i verksamheten genom att hjälpa dem att förenkla och effektivisera sina finansiella processer. Företag i alla storlekar över hela världen kan uppnå betydande kostnadsbesparingar, flexiblare betalningsvilkor, ökad effektivitet och starkare realtioner till sina leverantörer. Läs mer på www.basware.se

Följ Basware på Twitter: @Basware,  Basware LinkedIn, Basware Facebook och  Basware Blog.