Scania köper molnbaserad lösning för global leverantörsreskontra-automation från Basware

Basware, global ledare inom nätverksbaserade lösningar för upphandling-till-betalning, e-faktura och finansiella tjänster, har tecknat en större molnbaserad affär inom området inköp-till-betalning (P2P) med fordonstillverkaren Scania. Avtalet inkluderar Baswares molnbaserade P2P leverantörsreskontraautomation och Basware Network transaktionstjänster. Lösningen bidrar till attt leverera besparingar och minska de operativa kostnaderna för Scania.

Stockholm den 6 mars 2018 – Basware, global ledare inom nätverksbaserade lösningar för upphandling-till-betalning, e-faktura och finansiella tjänster, har tecknat en större molnbaserad affär inom området inköp-till-betalning (P2P) med fordonstillverkaren Scania. Avtalet inkluderar Baswares molnbaserade P2P leverantörsreskontraautomation och Basware Network transaktionstjänster.

“Vi har haft ett lyckat samarbete med Scania sedan 2002. Under den perioden har de utökat sin lösningsportfölj från oss från fakturahantering till automatiserad inköp-till-betalning och transaktioner. Idag använder Scania oss i 36 länder så våra molnbaserade lösningar i kombination med vårt globala nätverk gör Basware till ett perfekt val för dem”, säger Herman von Greiff, Country Manager Basware Sverige.

“Vårt nya avtal med dem visar att vi har lyckats leverera besparingar i deras verksamhet och bidragit till att minska de operativa kostnaderna. Detta är ännu en stor framgång för Basware inom transport- och fordonsindustrin”, fortsätter von Greiff.

Med 46 000 medarbetare i ca 100 länder är Scania en världsledande leverantör av transportlösningar, däribland lastbilar och bussar för tung trafik, och ett omfattande tjänsteerbjudande. Scania är också marknadsledande inom motorer för industri och sjöfart. Scania ingår i koncernen Volkswagen Truck & Bus.

Herman von Greiff, Country Manager Basware Sverige AB

E-mail: herman.vongreiff@basware.com  Tel: 070 6438580

Om Basware

Basware levererar öppna och säkra molnbaserade lösningar för inköp-till-betalning och e-fakturering till organisationer av alla storlekar. Basware Commerce Network, som är det största öppna nätverket i världen, kopplar samman en miljon företag i över 100 länder och förbättrar avsevärt effektiviteten i processer för inköp, leverantörsreskontra och kundreskontra. Basware hjälper verksamheter att växa genom kostnadsbesparingar, flexiblare betalningsvillkor, ökad automatisering och stärkta leverantörsrelationer. Läs mer på www.basware.se.

Följ Basware på: Twitter
@Basware, Basware LinkedIn, Basware Facebook och Basware Blog.

Taggar: