Bauer Hockey hyllar hockeyns okända hjältar

– Emil Enhörning, 12 år, från Stockholm träffade sina NHL-idoler i New York

I dag tillkännagav Bauer Hockey vinnarna i tävlingen "Strongest Link", en nomineringstävling som där målet var att hitta hockeyns okända hjältar - personer som gör det möjligt för spelare att få ut mesta möjliga av sin sport. Bidragen till tävlingen, som hölls i sju länder i Europa, omfattade allt från lagkamrater och syskon till mor- och farföräldrar och lagledare. Tävlingens frontfigurer var vinnaren New York Rangers-målvakten Henrik Lundqvist och tvåfaldige vinnaren av Hart Memorial Trophy, Alex Ovechkin från Washington Capitals.

"Min hjälte är min bror Joel", säger Lundqvist. "Det var ett svårt val eftersom så många har varit viktiga och stöttat mig under min karriär. Och jag är säker på att det var lika svårt för alla ungdomar som har deltagit i tävlingen. Min bror och jag har alltid hjälpt varandra, och jag skulle inte ha kommit dit jag är idag om det inte var för honom."

Förutom att vinna en komplett hockeyutrustning från Bauer Hockey fick vinnarna och deras hjältar en resa till New York för att se en NHL-match på plats. Som en överraskning fick gruppen också träffa och umgås med sina två favoritspelare, då Lundqvist och Ovechkin plötsligt dök upp på den ceremoniella middagen för "Strongest Link" dagen före matchdagen. En händelse som vinnarna i tävlingen inte kommer glömma i första taget.

"Det har varit en enorm upplevelse att få vara en del av den här tävlingen och träffa dessa fantastiska personer från hela världen", säger Ovechkin. "För mig var det min familj som gav mig sitt stöd, och det var härligt att så många av vinnarna hade med sig sina familjer till New York, som en del av den här häftiga Bauer-helgen. Jag är stolt över att – tillsammans med Bauer – sätta strålkastarljuset på alla dessa personer som bidrar till att utveckla hockeyspelare världen över.

"Strongest Link"-kampanjen har kunnat ses i såväl digitala medier som ute i detaljhandeln och målet med tävlingen var att lyfta fram personer hockeyns okända hjältar. Tävlingen vände sig till alla som spelar eller arbetar med ishockey i Sverige, Finland, Tyskland, Slovakien, Ryssland, Schweiz och Tjeckien.

"Kampanjen växte fram ur tanken att vi borde rikta strålkastarna mot dem som bidrar så mycket till att göra ishockeyn till den fantastiska sport den är", säger Marcus Johnsson, marknadschef för Europa på Bauer Hockey.

Varje tävlingsdeltagare fick skicka in ett formulär där de beskriver varför personen som de har nominerat är deras hjälte. En jury bestående av bland annat NHL-spelare och Bauer Hockeys samarbetspartners i respektive land, gick igenom tävlingsbidragen och valde ut vinnarna.

Namnen på vinnarna hittar du här nedan, uppdelade per land:

Finland Nominerare: Juuso Rantanen Nominerad: Juha Rantanen
Slovakien Nominerare: Nina Taska Nominerad: Martin Tasky
Ryssland Nominerare: Konstantin Lomakova Nominerad: Marina Lomakova
Tyskland Nominerare: Nico Lassen Nominerad: Timo Lassen
Schweiz Nominerare: Jann Felber Nominerad: Susanne Felber-Leu
Sverige Nominerare: Emil Enhörning Nominerad: Christian Enhörning
Tjeckien Nominerare: Mathias Hodulak Nominerad: Pavel Kysely

För mer information, kontakta:
Marcus Johnsson, marknadschef Europa
E-post: marcus.johnsson@bauer.com

Om Bauer Hockey

Bauer Hockey är världens främsta designer, marknadsförare och tillverkare av hockeyutrustning. Företaget grundades i Kitchener, Ontario, i Kanada, 1927, då Bauer tog fram den första skridskon där en skena fästes på en känga, vilket kom att förändra hockeyn helt. Sedan dess har Bauer fortsatt utvecklingen av branschens mest eftertraktade produkter, däribland de oerhört framgångsrika produktserierna Supreme ®, Nexus ® och Vapor ®. Bauer Hockey, Mission Roller Hockey, Maverik Lacrosse, Cascade Sports och Inaria är märken som tillhör Bauer Performance Sports, ett allmänt aktiebolag som har tecknats på Toronto Stock Exchange (BAU). För mer information, besök Bauer Hockeys webbplats på www.BAUER.com.

Taggar: