BAUHAUS bygger nytt varuhus i Malmö

BAUHAUS expanderar ytterligare och bygger ett 19 000 kvm stort varuhus i Stora Bernstorp norr om Malmö. Varuhuset kommer att anställa 250 personer till öppningen 2014.

27 februari blev det klart att BAUHAUS köper 40 000 kvm mark i norra delen av Malmö. Marken är strategiskt belägen vid handelsområdet Stora Bernstorp (Burlövs kommun) intill RV 11 och E22. På marken ska det byggas ett 19 000 kvm stort varuhus, som blir det andra BAUHAUS-varuhuset i Malmö. Byggstart förväntas ske under våren 2013 för att sedan öppna för allmänheten under sommaren 2014. Bygget bidrar med 250 nya jobb till Malmöregionen som kommer att börja tillsättas under hösten.

– Malmö är en expansiv region och därför är det naturligt att finnas här med fler varuhus, säger Mikael Andersson, etableringschef på BAUHAUS. Vi är särskilt glada att komma hit då detta medför en ökad närhet och tillgänglighet för boende både i närområdet norr om Malmö.

BAUHAUS Stora Bernstorp kommer till öppningen omfattas av en drive-in del under tak, en säker logistiklösning som separerar kunderna från varutransporter, en företagsservice samt en avdelning vikt enbart åt badrumssortimentet.

BAUHAUS nya etablering har genomförts i samarbete med fastighetsutvecklaren RED (Rico Estate Development).  RED som står bakom expansionen avseende handelsområdet Stora Bernstorp har tidigare varit delaktiga i etableringen av flera andra starka varumärken till området.

mobil: +46 (0)70 6403916 mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 250 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.