BAUHAUS etablerar nytt varuhus i Karlstad

Bauhaus fortsätter med sin expansion i Sverige och nu är det Karlstad som står på tur med att få ett varuhus i regionen. 150-200 personer kommer att nyanställas i samband med etableringen.

Byggvaruhuset i Karlstad blir cirka 14 000 m2 stort och kommer att vara beläget vid Välsviken. Samtliga tjänster från Bauhaus såsom montageservice för privatpersoner och företagsservice för professionella hantverkare kommer att finnas i varuhuset.

– Vår e-handel växer så det knakar men vi är väl en av få aktörer inom retail som parallellt också satsar hårt på en expansion av fysiska varuhus för att på bästa möjliga sätt kunna tjäna våra kunder hela vägen kommenterar Bauhaus marknadsdirektör Johan Saxne.

Öppning av varuhuset i Karlstad sker tidigast i slutet av år 2023.

Johan Saxne
Marknadsdirektör
jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 19 länder. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 21 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.