• Bauhaus/

BAUHAUS i täten för idrottssponsring - ingår samarbete med Svenska Cykelförbundet

BAUHAUS inleder ett treårigt samarbete med Svenska Cykelförbundet med start 1 december 2012. Tidigare under hösten inledde byggvaruföretaget samarbeten med både Svenska Ishockeyförbundet och Svensk Friidrott.

Under hösten 2012 gick BAUHAUS in i samarbeten som huvudsponsor för Svensk Friidrott och Svenska Ishockeyförbundet. Nu är det klart att BAUHAUS från 1 december även kommer att stötta Svenska Cykelförbundet.

– Vi vill vara med och stödja svensk sport och idrott och har därför helhjärtat gått in i ett flertal samarbeten. Vi ser en stor potential i cykelsporten och vill genom vårt sponsorskap bidra till en långsiktig utveckling av sporten, säger Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige.

– Svenska cykelförbundet har 40 000 medlemmar organiserade i drygt 300 föreningar, säger Anders Karlsson, Generalsekreterare på Svenska Cykelförbundet. Samarbetet med BAUHAUS ger oss ytterligare möjligheter att nå förbundets mål – att fortsätta vara en inkluderande sport med utökade aktiviteter för cykelintresserade barn och ungdomar.

BAUHAUS sponsorskap med Svenska Ishockeyförbundet innebär, förutom en aktivering av Tre Kronors landslagsverksamhet, främst lokala insatser ute i landet med fokus på ungdomshockeyn. Som huvudsponsor för Svensk friidrott har BAUHAUS rollen att stötta den utvecklingsfas som friidrotten befinner sig i.

mobil: +46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

På bilden:

Till vänster: Anders Karlsson, generalsekreterare Svenska Cykelförbundet, Emma Johansson, landslagscyklist med OS silver Peking 2008,  VM brons Australien 2010, 2a totalt Världscupen,  6a OS London 2012. Isabelle Söderberg, landslagscyklist, 8a Världscupen Vårgårda 2012, OS deltagare London 2012. Tillhöger: Johan Saxne informations- och marknadschef BAUHAUS.

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 250 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.