BAUHAUS i Uppsala saknar röda skottkärror

Fredagen den 6 maj öppnar ett dubbelt så stort BAUHAUS i Uppsala, samtidigt invigs en ny drive-in. Från och med den 3 maj fram till den 13 maj är det stor sannolikhet att Uppsalas invånare springer på ett av de förrymda erbjudandena i centrala delar av staden. Erbjudandena består av röda skottkärror med tillhörande gåvor.

BAUHUAS öppningserbjudanden i form av röda skottkärror har rymt. Dessa återfinns i centrala Uppsala från den 3 maj till den 13 maj. Varje skottkärra har en gåva knuten till sig, det rör sig bland annat om klot och gasol-grillar, högtryckstvättar och kapsågar. När den som finner skottkärran återlämnar den till BAUHAUS Uppsala överlämnas gåvan. På BAUHAUS facebooksida finns information om vilket erbjudande som är kopplat till den funna skottkärran. Samma information går att få genom att en så kallad QR-kod på skottkärran avläses med hjälp av mobiltelefonens kamera.

– Det är ett trettiotal skottkärror som befinner sig i centrala Uppsala. Den som hittar en röd skottkärra och därefter återlämnar den till oss får den tillhörande gåvan och dessutom skottkärran, säger Johan Saxne, Informations och marknadschef BAUHAUS Sverige.

På en karta på BAUHAUS hemsida kan du se var i centrala delar av staden de förrymda skottkärrorna sågs senast, kartan uppdateras dagligen.

Den som kommer med en skottkärra till BAUHAUS halv sex på öppningsdagens morgon, fredagen den 6 Maj, är dessutom med och tävlar om presentkort värda totalt 100 000 kronor.

För mer information kontakta:

Johan Saxne, Informations och marknadschef BAUHAUS Sverige

mobil: +46 (0)70 6403916

mail: jsa@bauhaus.se

eller besök:

Tävlingens hemsida: www.bauhaus.se/uppsala

Bauhaus Uppsala Facebook: www.facebook.com/bauhaus.se

Mer information om QR koder: www.bauhaus.se/uppsala/qrläsare

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 240 varuhus i 15 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckoslovakien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.