BAUHAUS nya varuhus i Umeå öppnar 28 oktober

Bauhaus satsar mer på Norrland i och med nyetableringen i Umeå som kommer blir företagets tjugotredje varuhus i Sverige. Cirka 150 personer nyanställs i samband med etableringen.

Byggvaruhuset i Umeå är cirka 12 000 m2 stort och är beläget vid Sandbäcken bredvid Mc Donald´s Ersboda. Samtliga tjänster från Bauhaus såsom montageservice för privatpersoner och företagsservice för professionella hantverkare erbjuds i varuhuset.

Vi har länge velat expandera norröver i Sverige och är nu mycket glada att vi nu finns vid en optimal handelsplats för Bauhaus kunder i Umeåområdet. Ungefär 150 personer kommer anställs lokalt vilket känns som ett bra besked att kunna ge i dessa oroliga tider kommenterar Bauhaus Marknadsdirektör Johan Saxne.

Johan Saxne
Marknadsdirektör
jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 19 länder. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 23 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.