• Bauhaus/

BAUHAUS och Barncancerfonden uppmanar till folkrörelse tillsammans med idrottsstjärnor

Bauhaus och Barncancerfonden bjuder in idrottsstjärnor och andra kända profiler att den 1 december uppmana sina följare att swisha motsvarande belopp i kronor som de minuter de tränar.

Barncancerfonden och Bauhaus har samarbetat sedan 2011 och hittills har Bauhaus donerat cirka 20 miljoner kronor genom olika kampanjer. Samtidigt samarbetar Bauhaus också med flera idrottsförbund och många idrottsstjärnor som nu ges möjlighet att nå ut brett med budskapet om vikten av att stötta Barncancerfondens viktiga arbete.

Den 1 december samlar Bauhaus ihop sina samarbetspartners i en gemensam kampanj, #rorelsemotbarncancer. Under kampanjen kommer atleter som exempelvis OS-guldmedaljören André Myhrer och många andra stjärnor att använda kraften i sina sociala kanaler till förmån för Barncancerfonden.

– Det är tuffa tider för många nu och då är det lätt att kanske glömma de som har det allra tuffast. Eftersom vi är med och sponsrar en stor del av idrottssverige så vill vi använda den samlade kraften som finns i idrotten och rikta den mot något som stärker Barncancerfondens viktiga arbete. Vi på Bauhaus kommer att dubbla beloppen som alla swishar den 1 december med upp till totalt en miljon kronor för att det ska kännas ännu mer givande att röra på både sig själv och sedan pekfingret på swish-appen, säger Johan Saxne, marknadsdirektör Bauhaus.

André Myhrer kommer att lägga upp en bild på sig själv i sina sociala kanaler när han idrottade som barn med en uppmaning att träna så många minuter man kan och vill den 1 december och sedan swisha motsvarande antal kronor till Barncancerfonden:

– Det kan vara svårt med inspirationen till att aktivera sig i läget som många befinner sig i idag. Jag är så glad att jag kan använda mitt namn och engagemang för att både få folk att röra mer på sig samtidigt som det bidrar till det fantastiska arbetet som Barncancerfonden gör. Som förälder finns det inget viktigare än att försöka förbättra förutsättningarna för barn som har det väldigt svårt. Träna nu på tisdag, kör för allt ni är värda där ute och slå gärna min träningstid!

Förutom André Myhrer kommer nedanstående atleter att medverka. Utöver dessa har flera andra kända idrottsstjärnor och profiler tillfrågats om att vara med i rörelse mot barncancer. Vilka som ställer sitt engagemang och sina sociala kanaler till förfogande kommer att visa sig svart på vitt inom kort.

Caroline Seger - Fotboll

Marcus Ericsson - Indycar

Johan Kristoffersson - Rally X

Anna Swenn Larsson - Slalom

Daniel Ståhl - Diskus

Ebba Andersson - Längdskidåkning

Aron Andersson - Äventyrare

www.barncancerfonden.se/rorelsemotbarncancer

Johan Saxne
Marknadsdirektör
08-58022080
jsa@bauhaus.se
BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 19 länder. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 21 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.