BAUHAUS öppnar nytt varuhus i Karlstad den 17 november

Bauhaus fortsätter att öppna ännu fler byggvaruhus i Sverige och den 17 november är det 24:e varuhuset i ordningen klart för öppning.

Byggvaruhuset i Karlstad är cirka 14 000 m2 stort och beläget vid Välsviken. Samtliga tjänster från Bauhaus såsom montageservice för privatpersoner och företagsservice för professionella hantverkare kommer att finnas i varuhuset.

Vi fortsätter envetet att öka den fysiska tillgängligheten till de tjänster och produkter vi har att erbjuda våra kunder över hela Sverige, det är så viktigt i dagens läge. Satsningen i Karlstad ger inte bara arbetstillfällen och bättre service till invånare och företag i Karlstad, det ger förhoppningsvis även bättre utsikter inför framtiden för hela regionen kommenterar Bauhaus marknadsdirektör Johan Saxne.

Johan Saxne
Marknadsdirektör

jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och med varuhus i 19 länder. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 24 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.