BAUHAUS öppnar varuhus i Upplands Väsby

BAUHAUS expanderar ytterligare i och med ett nytt varuhus i Upplands Väsby utanför Stockholm. Nybygget bidrar med 250 nya arbetstillfällen till Stockholmsregionen.

BAUHAUS bygger ett 17000 m2 stort varuhus i Upplands Väsby intill Infra City, beläget längs E4:an mellan Stockholm och Arlanda. 18 oktober sker det första spadtaget och varuhuset beräknas stå färdigt lagom till julhandeln 2013. I och med expansionen tillkommer 250 nya tjänster.

– Vi har länge sökt efter en plats i området då vi fått bra respons framförallt efter etableringen i Bromma. Platsen vi bygger varuhuset på är perfekt. Här finns närheten till Stockholm, bra infrastruktur och lättillgängliga på- och avfarter, säger Mikael Andersson, etableringschef Bauhaus Sverige.

Bauhaus Upplands Väsby kommer till öppningen omfattas av en drive-in del under tak, en säker logistiklösning som separerar kunderna från varutransporter, en företagsservice samt en avdelning vikt enbart åt badrumssortimentet.

För mer information kontakta:

Mikael Andersson, etableringschef BAUHAUS Sverige

mobil: +46 (0)70 2894035

mail: man@bauhaus.se

mobil: +46 (0)70 6403916

mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 250 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.