BAUHAUS rekryterar ny HR-chef

Hemvändaren Stefan Karlsson blir ny HR-chef på BAUHAUS. Stefan Karlsson kommer senast från motsvarande tjänst på K-Rauta och tillträder under början av 2012.

Stefan Karlsson arbetade på BAUHAUS i drygt tio år innan han gick vidare. Nu är han tillbaka och återkomsten har varit efterlängtad i organisationen.

– Valet av HR-chef var enkelt eftersom vi tidigare haft förmånen att arbeta med Stefan Karlsson, säger Johan Saxne, Informations och marknadschef BAUHAUS Sverige. Vi sökte en person med gedigen kompetens inom HR-området, och gärna inom samma bransch, Karlsson passar perfekt in i den profilen.

– Att komma tillbaka efter några år ska bli en spännande utmaning med många kända ansikten, men också med nya arbetsuppgifter. Jag kommer in under en pågående omorganisation, där BAUHAUS jobbar hårdare med service i företagets samtliga delar. Som HR-chef blir mitt arbete en viktig del i den satsningen, säger Stefan Karlsson, blivande HR-chef BAUHAUS Sverige.

Johan Saxne, Informations och marknadschef BAUHAUS Sverige

mobil: +46 (0)70 6403916

mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 240 varuhus i 15 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckoslovakien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och har idag 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.