BAUHAUS satser stort i Oslo og resten av Norge

Bauhaus fortsetter satsingen i Norge ved å bygge et eget distribusjonssenter for deres netthandel, og på denne måten, sørge for egen distribusjon til norske kunder.

Distribusjonssentralen som skal betjene netthandelen i hele Norge åpner på nordsiden av Oslo og den første lastebilen kjører avgårde med varer derfra allerede i april 2022.

Våren blir intens her i Norge med åpninger av de nye varehusene i Haugesund og Stavanger. Og nå denne viktige satsingen med det nye distribusjonssenteret med egne ansatte og egne lastebiler i Oslo. Dette gjør vi for å eie hele kjeden til kundene våre. På denne måten finnes det ikke noen andre å skylde på enn oss selv, dersom leveransene noen gang skulle gå galt. Det føles tryggest på den måten, sier Kenneth Litland, adm. dir. av Bauhaus Norge og Sverige.

Omtrent 15 personer kommer til å bli ansatt i forbindelse med etableringen i Oslo og rekrutteringen starter umiddelbart.

Netthandelen har vokst med over hundre prosent for Bauhaus i Norge i 2021, så nå er det viktig å fokusere på leveransessikkerhet. Med denne raske veksten må vi være sikre på at våre kunder blir mest mulig fornøyde med oss, sier Kenneth Litland, adm. dir. av Bauhaus Norge og Sverige.

Kenneth Litland, administrerende direktør BAUHAUS Norge og Sverige

E-post: kli@bauhaus.se
Telefon: +46 (0)70 640 56 13

BAUHAUS er et av Europas ledende byggevarekjeder og har over 270 varehus i 19 land. Bauhaus ble etablert i Norge i 2007 og feirer 15 år 2022, Bauhaus har sitt hovedsete i Mannheim i Tyskland, der selskapets første byggevarehus ble etablert i 1960.