BAUHAUS startar e-handel i Sverige

Under april månad startar BAUHAUS upp sin e-handelsverksamhet. Handeln kommer att bedrivas på den nuvarande hemsidan med målet att även på nätet bli störst inom gör-det-själv segmentet.

– Rent geografiskt täcker vi idag stora delar av Sverige med våra 15 varuhus. Men med en e-handelslösning kan vi utöka vår service, främst till dem som bor i glesbygden. Förhoppningsvis medför denna satsning att det blir lättare för konsumenterna att jämföra priser på produkter som både vi och våra konkurrenter har, säger Johan Saxne, informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige.

Johan Saxne, Informations och marknadschef BAUHAUS Sverige
mobil: +46(0)70 64 03 916
mail:  jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande varuhuskedjor för bygg, hem och trädgård, med 230 varuhus i 13 länder (Danmark, Finland, Kroatien, Norge, Schweiz, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjeckien, Turkiet, Tyskland, Ungern och Österrike). BAUHAUS arbetar med en expansionspolitik som går ut på att öppna ca 10 nya varuhus om året. Kedjan är tysk och har huvudsäte i Mannheim, Tyskland. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997. Sedan dess har utvecklingen präglats av en stark tillväxt och företaget har i dag 15 varuhus på den svenska marknaden.

www.bauhaus.se