Johan Saxne på BAUHAUS årets marknadschef inom byggvaruhandeln

John Saxne, informations- och marknadschef på BAUHAUS, är årets bästa marknadschef inom kategorin bygg- och fixarvaruhus. Det blev klart när tidningen Resumé utsåg Sveriges 101 marknadschefer den 24 oktober 2011.

– Väldigt roligt att få ta emot denna utmärkelse, säger Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige. Byggvarubranschen är extremt konkurrentutsatt och kan närmast liknas med hemelektronikbranschen. För att klara av att avancera så pass mycket som Bauhaus gjort de senaste fem åren krävdes en satsning som inte sviktar ens i lågkonjunkturer.

Sveriges 101 Marknadschefer är en årlig tävling arrangerad av tidningen Resumé, den 24 oktober 2011 utsågs Sveriges bästa marknadschefer för sjätte gången. Tävlingen bygger på en sammanställning av Sveriges största annonsörer och en mätning över vilka varumärken som ökat mest i kännedom. Den marknadschef i respektive kategori som ökat mest, till lägst kostnad, är vinnaren. Undersökningen genomförs av Resumé tillsammans med undersökningsföretaget Nepa.

BAUHAUS har under 2011 också vunnit Kompetensgalans pris för årets HR-chef.

Johan Saxne, Informations och marknadschef BAUHAUS Sverige
mobil: +46 (0)70 6403916, mail: jsa@bauhaus.se

Om Sveriges 101 marknadschefer

Resumé utser Sveriges 101 bästa marknadschefer i samarbete med undersök­ningsföretaget Nepa. Utmärkelsen grundar sig på en mätning av varumärkens erinran. Förändringen sätts sedan i relation till reklaminvesteringarna samma period. Kategorivinnarna har ökat mest till lägst kostnad.

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 240 varuhus i 15 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckoslovakien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och har idag 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.