Nyöppning av utbyggda BAUHAUS i Helsingborg

Den 28 september invigs ett större BAUHAUS i Hyllinge. I dag är 150 personer anställda, nyöppningen bidrar med ytterligare 50 tjänster till regionen.

BAUHAUS Hyllinge nyinviger efter att varuhuset byggts ut med 5000 m2. Nya BAUHAUS i Hyllinge har en yta om totalt 19 000 m2 och kvalar in som näst största varuhuset för Bauhaus i Sverige, endast varuhuset i Bromma är större. I och med expanderingen kommer närmare 50 personer att anställas.

– Vi tror på Hyllinge med omnejd och valde att satsa vidare här eftersom vi känt av ett ökat tryck från kunderna, säger Mikael Andersson, etableringschef Bauhaus Sverige.

Utöver att butiksytan blivit större ingår också förbättrade logistik- och butikslösningar i varuhuset.

– En del av arbetet har bestått av att förenkla och säkra logistiken så att kunderna inte berörs av varutransporter på plats. Hyllinge har dessutom försetts med en drive-in del - helt under tak, en företagsservice samt en avdelning helt vikt åt badrummet, säger Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige.

mobil: +46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 240 varuhus i 15 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckoslovakien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.