Rekordstort intresse bland arbetssökande i Linköping

Totalt har 4600 personer sökt arbete hos BAUHAUS i Tornby som öppnar våren 2013. Intresset bland de arbetssökande i regionen är mer än dubbelt så högt än vad som förväntades.

BAUHAUS etablerar ett nytt byggvaruhus i handelsområdet Tornby som nu ska bemannas inför öppningen under våren 2013. Till de 250 tjänster som tillsätts har 4600 personer skickat in en ansökan. I snitt tar Bauhaus emot cirka 2000 sökanden vid varje nyetablering - vilket innebär att intresset i Tornby är mer än dubbelt så stort än normalt.

De mest populära tjänsterna är butikssäljare som fått närmare 1100 ansökningar. 900 personer har sökt som kassamedarbetare, nästan lika många till logistikverksamheten och strax över 100 personer till företagssälj.

– Vi har aldrig varit med om något liknande under de femton år som vi har funnits i Sverige, säger Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige. Det höga ansökningsintresset kommer med all sannolikhet att innebära extra kunniga och dedikerade medarbetare som servar varuhusets besökare.

Bemanningsföretaget Proffice har hand om rekryteringsprocessen. Alla tjänster beräknas att vara tillsatta i mitten av januari 2013.

mobil: +46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 250 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 15 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.