Fuktiga ögon under flygresan med Biotrue i reseförpackning

Report this content

Vissa kontaktlinsbärare får besvär av den torra luften i flygplan. Biotrue är en bioinspirerad kontaktlinsvätska som håller linserna fuktiga i upp till 20 timmar.

Biotrue Flight Pack är anpassad för handbagaget under flygresan och innehåller två flaskor Biotrue à 60 ml, två linsetuier, en genomskinlig zip-påse samt skötselinstruktioner. Bioinspirerade Biotrue efterliknar det smörjmedel som finns naturligt i ögat och fuktar linserna i upp till 20 timmar. Biotrue har dessutom en noga utformad pH-balans och är högeffektiv mot bakterier (1).

Rekommenderat cirkapris är 89 kr. (Biotrue® Flight Pack, 2x60 ml). Biotrue finns även i normalförpackning på 300 ml. Produkterna säljs hos välsorterade optiker och apotek.

[1] Data on file 2010. Results of  in vitro study performed to evaluate the release of wetting agents from various silicone hydrogel lens materials.

Klicka här för högupplösta och frilagda bilder:

För mer information kontakta:
Anita Hermelin, Professional Relations Manager, Vision Care
Tel: +46 8 616 95 45
E-mail: anita.hermelin@bausch.com

Bausch+Lomb är en av världens ledande tillverkare av ögonprodukter. Företaget ligger i framkant när det gäller tillverkning och marknadsföring av kontaktlinser, skötselprodukter, kirurgisk ögonutrustning och ögonrelaterade läkemedel. Bausch+Lomb grundades 1853 och är ett av USA:s äldsta företag. Huvudkontoret finns i Rochester, N.Y, USA och produkterna finns tillgängliga i fler än 100 länder. Mer information om företaget finns på www.bausch.com

Taggar: