Inbjudan till Presseminarium!

Inbjudan till Presseminarium! LEVITRA - ger nya möjligheter vid erektil dysfunktion: "Det känns dött, livlöst, men längtan finns ju kvar" Citat ur studien av 40 svenska män med erektionsproblem Att ha problem med potensen är inget ovanligt. Mer är hälften av alla män över 40 år har någon form av nedsatt erektionsförmåga. Trots att bakomliggande orsaker i många fall är medicinska är tillståndet ofta obehandlat. Exempelvis är nedsatt erektionsförmåga vanligt bland diabetiker, personer med högt blodtryck och patienter som genomgått prostatektomi. De som drabbas upplever ofta otillräcklighet, nedstämdhet, oro och frustration. Inför lanseringen av Levitra, ett helt nytt läkemedel mot erektionsproblem, beslöt vi oss för att ta reda på vilka män som söker behandling för sina potensproblem. En erfaren psykolog genomförde djupintervjuer med 40 svenska män, som alla lider av olika grader av erektil dysfunktion. Resultatet blev oväntat! "Jag känner mig oduglig och omanlig, stympad på nåt sätt" Citat ur studien av 40 svenska män med erektionsproblem Tisdagen den 25 mars kl 10:00-12:00 i Läkaresällskapets lokaler på Klara Östra Kyrkogata 10 i Stockholm, kommer GSK/Bayer att presentera ytterligare resultat från denna studie. Det kommer att ske vid vårt presseminarium om erektil dysfunktion och det senaste läkemedlet inom området; Levitra. Studiens resultat ger en helt ny bild av dels vilka män som önskar behandling för sina erektionsproblem och dels den egentliga grunden till problemen. Under seminariet håller Dr Stefan Arver, urolog vid Karolinska Sjukhuset, ett föredrag om erektil dysfunktion och dess utbredning i Sverige. Program för seminariet · Presentation av Bayer och GlaxoSmithKline och företagens samarbete kring Levitra · Erektil Dysfunktion, Dr Stefan Arver, urolog vid Karolinska Sjukhuset · Presentation av djupintervjustudien, Bengt Håkansson, Bates Healthworld · Levitra, det senaste inom behandling av Erektil Dysfunktion · Frågor och möjlighet till enskilda intervjuer · Efter seminariet serveras en enklare lunch Välkomna! För ytterligare information: Susanna Frick, Bayer Healthcare, 0703-629402, susanna.frick.sf@bayer.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00980/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00980/wkr0002.pdf