Möt det nya Bayer i Sverige

Bayer har under det senaste året genomgått stora förändringar. Vi har bland annat avyttrat vår kemidivision och förstärkt vår OTC-del genom köpet av Roches OTC-portfölj. Företaget har en uttalad tillväxtstrategi och ett högt innovationstempo med många spännande nyheter i vår pipeline.

Torsdagen den 21 april 2005, kl: 11:30-13:00, arrangerar vi en presslunch med Bayers nordiska ledning på Villa Källhagen – Djurgårdsbrunnsvägen 10, Stockholm. Efter lunchen kommer Burkhard Leidemann, Norden- och Sverigechef Bayer, och Gerhard Simons, chef Bayer CropScience Norden, att vara tillgängliga för intervjuer. Välkomna! Gitte Finnich Pedersen Bayer Norden Program 11:30 Villans tapasbuffé serveras - Villa Källhagen, lokal: Eken 12:00 Inledning - Gitte Finnich Pedersen, Head of Corporate Communications, Bayer Norden 12:05 Det nya Bayer i Sverige: Burkhard Leidemann Managing Director, Bayer AB, • Kort introduktion – siffror/fakta: Bayer, Bayer Norden, Bayer AB • Vad innebär de strategiska förändring vi genomfört inom Bayer • Nyheter och produktlanseringar på gång i Sverige 12:25 Bayer CropScience’s business Gerhard Simons Head of Bayer CropScience Nordic • Vårt mål är att bli marknadsledande i Sverige och Skandinavien under 2005 • Vår pipeline med två nya produktlanseringar under Q1 2005 och kommande lanseringar under 2006 & 2007 12:45 Frågestund Gitte Finnich Pedersen