Corfind intervjuar Patrik Edström, VD på Bayn Europe, om 2019 och Pändy

Patrik Edström på Bayn Europe AB berättar i en intervju om året som gick och om den pågående ackvisitionen av Pändy.

Bayn är experter på sockerreducering med växtbaserade produkter. Efterfrågan på sockerreducerade eller sockerfria produkter är stor när konsumenterna blir allt mer medvetna om hälsorisken med överkonsumtion av socker. Bayns produkter, utvecklade för att ersätta socker 1:1 både möter denna efterfrågan och utmärker sig genom att vara enkla att använda för livsmedelsproducenterna.

Pändy har ett erfaret produkt-innovationsteam och hög kunskap inom produktionsteknik och produktanpassning samt en historik om att snabbt etablera innovativa produkter på flera marknader.

Bayn och Pandy kompletterar varandra väl och i fusionen finns även flera synergieffekter som bidrar till en effektivare organisation och goda förutsättningar för ökad tillväxt och lönsamhet.

Se intervjun i sin helhet på Corfind.com här.

För mer information, kontakta Patrik Edström, VD på Bayn Europe AB, e-mail patrik.edstrom@bayneurope.com

Bayn är en oberoende utvecklare inom sockerreducering och erbjuder marknaden kostnadseffektiva råvaruingredienser samt totallösningar för sockerreducering. Från växtbaserade råvaror skapar Bayn nya, sötade produkter med lågt kaloriinnehåll. Bolagets lösningar, utvecklade genom vetenskaplig forskning, ger innovativa, hälsosamma recept i nära samarbete med våra kunder inom den globala livsmedelsindustrin.

Bayn är listat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under kortnamnet BAYN.
FNCA Sweden AB är företagets certified adviser. Telefon +46-8-528 00 399, e-mail info@fnca.se.