Annika Telléus omtyckta bok Konsten att lyssna blir podcast

Report this content

Nu följer föreläsaren och författaren Annika Telléus upp sin bok Konsten att lyssna med en podcast med samma namn. Idag, den 6 april, släpps podden som sätter lyssnandet i centrum och lyfter kraften som finns i att lyssna, på sig själv och på andra. Annika bjuder in spännande gäster som verkligen kan konsten att lyssna och tillsammans utforskar de hur vi, genom lyssnandet, kan utvecklas som partner, chef, förälder, vän eller medmänniska.

I en värld med stor polarisering, växande psykisk ohälsa och ökad rädsla för olikheter behöver vi bli bättre på att lyssna. På varandra och på oss själva. Då ökar förståelsen i samhället, våra relationer blir bättre och vi kan till och med rädda liv genom att lyssna.

— När vi lyssnar utan att döma, utan att komma med smarta lösningar och utan att avbryta får den vi lyssnar på chans att utforska sina egna tankar. Vår relation blir bättre genom att både vår förståelse och tillit till varandra ökar, säger Annika Telléus.

Konsten att lyssna är en podd för dig som är nyfiken på personlig utveckling, kommunikation och grupputveckling. I varma och insiktsfulla samtal får vi ta del av konkreta tips och kunskap kring lyssnandets olika delar. Vi får bland andra möta Navid Modiri som pratar om hur vi kan lyssna för att förstå, Mi Ridell som lär oss hur vi kan lyssna på och med våra kroppar och Bob Hansson som berättar hur vi kan bli bättre på att lyssna på oss själva.

— När jag sa upp mig från H&M bestämde jag mig för att mäta framgång i gåshud. Gåshuden har varit konstant under arbetet med podden. Gästerna har generöst delat kunskap, erfarenheter och personliga utmaningar, säger Annika Telléus.

Första avsnittet av Konsten att lyssna släpps idag, onsdagen den 6 april. Under de kommande tio veckorna släpps ett nytt avsnitt varje onsdag på alla ställen där poddar finns, men redan nu hittar du alla avsnitt i gratisappen Podplay och på podplay.se. För att alla ska kunna lyssna på Konsten att lyssna finns avsnitten också som text på konstenattlyssna.se.

Podcasten Konsten att lyssna är ett samarbete mellan Annika Telléus, Bazar Förlag och Bauer Media.

Annika Telléus lyssnade under många år på kunder och medarbetare över hela världen för H&Ms räkning. Hon är idag en uppskattad och efterfrågad kurs- och workshopledare och har upprepade gånger blivit framröstad till en av Sveriges mest populära föreläsare.

Kontaktperson:
Josefin Andersson