• BCC/

Har tecknat avtal med Helsingfors Stad ang. utgivning av besöksguide och besökskarta.

Skandinaviska Kartgruppen AB helägt dotterbolag till BCC:s (Baltic Construction Company AB) under namnändring till ATMG Artika TIME Media Group har tecknat avtal med Helsingfors Stad ang. utgivning av besöksguide och besökskarta. Avtalet är ett genombrott i Finland och är nyckeln för fortsatt expansion där. Kontor i Helsingfors är under uppbyggnad och beräknas stå klart i augusti. Markanden i Finland beräknas uppgå till minimum 50 publikationer per år inom 2 år. Skandinaviska Kartgruppen AB Skandinaviska Kartgruppens producera besökskartor/guider riktade mot turister och besökare, dessa tillhandahålls gratis när helst på dygnet. Bolagets intäkter genereras i annonsförsäljning på bolagets produkter. Bolaget ska med hög servicenivå erbjuda kunden/annonsören ökad marknadsnärvaro, servicenivå och konkurrenskraft i kundens/annonsörens närområde. Idag producerar Skandinaviska Kartgruppen AB kartor och guider på ca 135 orter. För mer information var vänlig kontakta: Magnus Aideborn, VD ATMG, telefon: 031-695170 Ulf Signäs Finansansvarig ATMG telefon: 031-69 93 00 Artika TIME Media Group ATMG bygger ett av Skandinaviens ledande bolag inom TIME-sektorn med speciellt fokus på information och media. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT01170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT01170/bit0002.pdf