• BCC/

Nya huvudägare i BCC (Baltic Construction Company), noterat på Aktietorget.

Nya huvudägare i BCC (Baltic Construction Company), noterat på Aktietorget. Den på fondmarknaden listade aktiefonden Artika Fund samt det Göteborgsbaserade investmentbolaget Artika Gruppen går in som ny huvudägare genom förvärv av huvudägaren Kryszof Johanssons 300 000 A- aktier och 180 000 B-aktier motsvarande 67% av rösterna och 23% av kapitalet. Bolaget kommer i framtiden att fokusera på projekt inom området "Infomedia", där man kan se Internet och traditionella medier allt mer växa ihop. Verksamheten avseende wireräcken med tillhörande patent kommer att kvarstanna i den nya omstrukturerade verksamheten med grundaren Kryszof Johansson som ansvarig. Mer information, bl.a. om vilka projekt som i dagsläget är aktuella, kommer att presenteras i slutet av nästa vecka, då även besked lämnas om när handelsstoppet hävs. Eventuella frågor besvaras av Christer Johansson, VD Artika Fund och Artika Gruppen Tel:031-699 300 eller Ulf Signäs, Finansansvarig Artika Gruppen Tel: 031-699 300. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00640/bit0002.pdf