Nyemission

Report this content

Hässleholm den 21 juli 1998 BCC (Baltic Construction Company) har genom nyemission via AktieTorget tillförts 14 MSEK från cirka 1000 nya aktieägare. Sedan presentationen av bolaget i nyemissionsprospektet (daterat April-98) har följande händelser inträffat:. Bolaget har fullföljt leveransen av broräcken för bron över Möcklösund, som är en av landets största broar. Parallellt har broräcken under samma tid levererats för 10 av de totalt 45 broar bolaget har i order för Yttre Ringen (Malmö), i anslutning till Öresundsbron. Den intensiva arbetsperioden, april t.o.m juni, har resulterat i rekordstor fakturering under perioden: 6,5 MSek. Sammantaget betyder detta att årsomsättningen vid bokslutet den 30/6 kommer att förbättras med cirka 20 % i förhållande till siffror i nyemissionsprospektet. Inströmningen av nya order är fortsatt mycket god. T.ex. har under semestermånaden juli nya order för cirka 2 MSek bokats, vari ingår en väsentlig exportorder till Tyskland avseende av bolaget utvecklade slipmaskiner. (Bolaget har levererat samma typ av maskiner de senaste två åren för ansenliga belopp till fabriker i Sverige, Australien och Italien.) Under hösten kommer avancerad datasimulering av bolagets nyskapade aluminiumräcken att utföras för att eliminera kostnaderna vid slutliga krockprov, samt planeras i övrigt för bolagets fortsatta expansion.