• BDO/

BDO når ännu högre när Svenskt Kvalitetsindex mäter kundnöjdhet

Report this content

BDO är en av de två revisionsbyråer vars kundnöjdhet sticker ut som ovanligt hög i branschen, enligt Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning. BDO AB, en del av världens femte största revisionsbyrånätverk, har flera år i rad haft mer nöjda kunder än genomsnittet i branschen. I år har BDO höjt sitt resultat ytterligare.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) mäter varje år kundnöjdheten för en rad olika företagstjänster. Enligt 2012 års undersökning har BDO och Grant Thornton de mest nöjda kunderna av revisionsbyråerna, klart före samtliga av de andra undersökta byråerna.

- I år har vi nått ännu längre fram än förra årets redan mycket goda resultat. Det syns verkligen att vi lyckas med vår ambition att kombinera kompetens och driv med en positiv och öppen attityd till våra kunder, säger Jörgen Lövgren, vd på BDO Sverige.

För undersökningen har SKI genomfört 2500 telefonintervjuer med slumpvis utvalda företag. Frågorna handlar om pålitlighet, kundservice, professionalism, om företagen agerar ansvarsfullt (CSR) och om prisvärdhet. Sammantaget bildar svaren ett index för kundnöjdhet.

För mer information vänligen kontakta:
Jörgen Lövgren, vd på BDO, tel. 08-120 116 00, jorgen.lovgren@bdo.se

Om BDO
BDO hjälper företag och offentliga uppdragsgivare med rådgivning, revision, skatt och företagsservice. Företaget har mer än 400 anställda på 20 kontor över hela landet och är en del av BDO International, världens femte största revisionsbyrånätverk, med 48.800 anställda i 135 länder. www.bdo.se

Välkommen möjligheter.