BDO ökar omsättningen och satsar på fortsatt expansion

Report this content

BDO Sverige, en del av världens femte största revisionsbyrånätverk, ökade under räkenskapsåret 2009/10 omsättningen med 16 procent jämfört med föregående år. Företaget har växt kraftigt i flera år och planerar nu att expandera till nya orter.

- Inom den närmaste tiden satsar vi främst i södra Sverige. Vi vill både växa organiskt och genom förvärv av mindre revisionsbyråer, säger Jörgen Lövgren, VD på BDO Sverige.

BDO Sverige har under de senaste fem åren ökat sin omsättning med sammanlagt 84 procent. - I en så mogen bransch som vår brukar det anses vara svårt att växa. Trots det har vi alltså ökat kraftigt de senaste åren, vilket är ett kvitto på att vi gör mycket rätt, säger Jörgen Lövgren.
Omsättningen fortsätter att öka och har under det nuvarande räkenskapsårets första fyra månader varit 15 procent högre än under samma period föregående år.

En del av omsättningsökningen har skett genom förvärv, men mycket har också kommit genom nya kunder såväl som genom nya uppdrag från existerande kunder. Undersökningar har visat att BDO har haft bland de högsta kundnöjdhetssiffrorna i branschen i flera år.

- Vår framgång hos kunderna handlar mycket om att vi är kompetenta rådgivare samtidigt som vi nog är mer öppna och mänskliga i vår attityd till företagen vi jobbar med än vad som är vanligt i branschen, säger Jörgen Lövgren.

För mer information, kontakta gärna: Jörgen Lövgren, VD på BDO, tel. 08-120 116 00.

Om BDO BDO hjälper företag och offentliga uppdragsgivare med rådgivning, revision, skatt och företagsservice. Företaget har mer än 400 anställda på 17 kontor över hela landet och är en del av BDO International, världens femte största revisionsbyrånätverk, med 47.000 anställda i 119 länder. www.bdo.se

Välkommen möjligheter!

Taggar: