Andreas Karlsson lämnar BE Group

BE Group meddelar idag att Andreas Karlsson kommer att lämna BE Group för en tjänst som CFO för Panlink.

Andreas Karlsson har varit anställd sedan 2007 och har haft positionen som CFO sedan 2014. Processen att utse en efterträdare har inletts och Andreas Karlsson fortsätter som CFO till mars 2017.

”Andreas har under sin tid som CFO varit med om att manövrera bolaget igenom en svårt tid med refinansiering och strukturella åtgärder. Jag vill tacka Andreas för ett bra samarbete och önska Andreas all framgång i sitt nya uppdrag”

Anders Martinsson, VD

Anders Martinsson, VD och koncernchef
tel: 0706-21 02 22                     e-post: anders.martinsson@begroup.com

BE Group, som är noterat på Nasdaq Stockholm, är ett handels- och serviceföretag inom stål, rostfritt stål och aluminium. BE Group erbjuder effektiv distribution och värdeskapande produktionsservice till kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. År 2015 omsatte koncernen 4,2 miljarder kr. BE Group har cirka 730 anställda med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com.