Ändring av valberedningen i BE Group AB (publ)

Med hänsyn till de ägarförändringar som skett i BE Group har Ulf Rosberg, representerande Nordic Capital utträtt ur valberedningen. Som en av de större ägarna har AMF Pension utsett Peter Lindell som sin representant.

Valberedningen får efter denna förändring följande sammansättning: • KG Lindvall, representerar Swedbank Robur Fonder • Frank Larsson, representerar Handelsbanken Fonder • Torbjörn Callvik, representerar Livförsäkringsaktiebolaget Skandia • Peter Lindell, AMF Pension • Carl-Erik Ridderstråle som ordförande i BE Group AB (publ) Till valberedningens ordförande har utsetts KG Lindvall. BE Groups årsstämma kommer att avhållas i Malmö den 27 april 2010, kl 16.00. Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan skicka e-post till Carl-Erik Ridderstråle, cridder@telia.com, (rubricera e-post ”Till Valberedningen”) eller brev till ”BE Groups valberedning”, Carl-Erik Ridderstråle, BE Group AB (publ), Box 225, 201 22 Malmö. Aktieägare som önskar få ärende behandlat på årsstämman ska, för att begäran med säkerhet ska kunna beaktas, inkomma med sådant förslag till styrelsens ordförande (på samma adress som ovan) senast den 9 mars 2010. Kommande informationstillfällen från BE Group AB (publ): Bokslutskommuniké 2009 10 februari 2010 Delårsrapport första kvartalet 2010 27 april 2010 Årsstämma 2010 27 april 2010