BE Group AB (publ) valberedning och årsstämma 2010

BE Groups årsstämma kommer att avhållas i Malmö den 27 april kl 16.00. I enlighet med bolagets fastställda principer för bolagsstyrning meddelas härmed att en valberedning med styrelsens ordförande Carl-Erik Ridderstråle som sammankallande har utsetts.

I valberedningen ingår: • Ulf Rosberg, representerar Nordic Capital • KG Lindvall, representerar Swedbank Robur Fonder • Frank Larsson, representerar Handelsbanken Fonder • Torbjörn Callvik, representerar Livförsäkringsaktiebolaget Skandia • Carl-Erik Ridderstråle som ordförande i BE Group AB (publ) Valberedningen skall utvärdera styrelsens sammansättning och arbete samt ta fram förslag till 2010 års årsstämma avseende: • val av styrelse • val av styrelseordförande • arvode till styrelseledamöter • val av ordförande för stämman Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan skicka e-post till Carl-Erik Ridderstråle, cridder@telia.com, (rubricera e-post ”Till Valberedningen”) eller brev till ”BE Groups valberedning”, Carl-Erik Ridderstråle, BE Group AB (publ), Box 225, 201 22 Malmö. Aktieägare som önskar få ärende behandlat på årsstämman skall, för att begäran med säkerhet skall kunna beaktas, inkomma med sådant förslag till styrelsens ordförande (på samma adress som ovan) senast den 9 mars 2010.