BE Group stänger verksamheten i St. Petersburg

22 december 2008

BE Group avvecklar verksamheten vid sin anläggning i St. Petersburg, Ryssland. Verksamheten startades under 2006. Omsättningen hittills under 2008 uppgår till 15 MSEK. Avvecklingen kommer att ske under första halvåret 2009 och berör 13 anställda. Kostnaden för att stänga verksamheten beräknas till 10 MSEK och kommer att belasta det fjärde kvartalet 2008.

BE Groups VD och koncernchef Håkan Jeppsson kommenterar:

- Vi har inte lyckats utveckla verksamheten i St. Petersburg i den omfattning vi hade hoppats. I den rådande marknadsosäkerheten väljer vi därför att fokusera på våra övriga verksamheter i Central- och Östeuropa inom affärsområdet CEE. Ur ett långsiktigt perspektiv är Ryssland fortfarande en intressant marknad för BE Group.

Denna information är sådan som BE Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 december 2008 kl 09.00.