BE Group utser ny affärsområdeschef för Central- och Östeuropa

BE Group har utsett Nikolai Makarov till chef för affärsområde CEE. Nikolai Makarov har lång och bred internationell erfarenhet inom stålbranschen. Närmast kommer han från det finska stålföretaget Ruukki Construction.

CEE är ett av BE Groups tre affärsområden och förser kunder på marknaderna i Baltikum, Polen, Slovakien och Tjeckien med produkter och produktionsservice. Affärsområdet utgör även en viktig del av hela koncernens produktförsörjning.

”Vi är glada över att ha knutit Nikolai till oss. Han har en mycket passande bakgrund och de ledaregenskaper som krävs för att lyckas på de tuffa men viktiga marknaderna i Central- och Östeuropa”, säger BE Groups VD och koncernchef Roger Johansson.

Som chef för affärsområde CEE kommer Nikolai Makarov även att ingå i BE Groups koncernledning. Han tillträder sin nya tjänst den femte september.

Roger Johansson, VD och koncernchef,

tel: +46 (0)733 188 758                        e-post: roger.johansson@begroup.com

BE Group, som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, är ett av Europas ledande handels- och serviceföretag inom stål och metaller. Koncernen har cirka 10 000 kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. BE Group erbjuder olika sorters service vid användning av stål, rostfritt stål och aluminium. År 2010 omsatte koncernen 5,1 miljarder kr. BE Group har drygt 900 anställda i tio länder med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com