• BE Group AB/

Lecor Stålteknik, ett företag inom BE Group, inviger och startar produktionen i den nya anläggningen i Kungälv

Lecor Stålteknik AB, dotterbolag till BE Group Sverige, inviger den 17 november sin nya produktionsanläggning i Kungälv. Anläggningen är en unik satsning i Sverige när det gäller prefabricerade stålkonstruktioner och stålteknikprojekt inom bygg, industri och anläggning.

Produktionsanläggningen har en uppsättning nya maskiner där styrningen av hela processen är digitaliserad och maskinerna är sammankopplade via automatiska transportörer. En väl genomtänkt process och flöde av material ger nya möjligheter att effektivisera och underlätta arbetet med att producera projektanpassat material för avancerade stålkonstruktioner och stålstommar.

"I Sverige har det funnits ett behov av att få fram mer kostnadseffektiva lösningar för stålkonstruktioner. Nu har vi möjligheterna att leverera detta från Sveriges modernaste produktionsanläggning. Jag är mycket stolt och glad över att vi nu kan starta upp produktionen. Detta är ett nytt koncept som innebär nya möjligheter för våra kunder", säger Tennce Carlsson, VD på Lecor Stålteknik AB.

Välkommen att delta på vår invigning!
Öppet hus den 17 november, mellan klockan 10 och 16. Vi kommer att ha löpande presentationer och visningar av anläggningen under dagen. Meddela om du kommer till Ilse Öster, ilse.oster@lecor.se, tel. 0303-24 66 70.

Vid frågor vänligen kontakta:
Tennce Carlsson
VD, Lecor Stålteknik AB
Tel. +46 (0) 303-24 66 71
Mob. +46 (0) 708-70 08 97
E-post. tennce@lecor.se

Stefan Eklund
VD, BE Group Sverige AB
Tel. +46 (0) 40 38 40 25
Mob. +46 (0) 734 10 12 76
E-post. stefan.eklund@begroup.se

Denna information är sådan som BE Group AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 november 2011, kl 10.00.

Lecor Stålteknik AB är en del av BE Group sedan 2010. BE Group, som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, är ett av Europas ledande handels- och serviceföretag inom stål och metaller. Koncernen har cirka 10 000 kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. BE Group erbjuder olika sorters service vid användning av stål, rostfritt stål och aluminium. År 2010 omsatte koncernen 5,1 miljarder kr. BE Group har cirka 1 000 anställda i tio länder med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com. Mer information om Lecor Stålteknik AB finns på www.lecor.se.