Myndigheters godkännande öppnar för joint venture inom tunnplåt

17 april 2008

BE Group har erhållit EU-kommissionens godkännande att förvärva 50% av ArcelorMittal SSC AB. Detta innebär ett ytterligare steg i BE Groups och ArcelorMittals bildande av ett samägt bolag för bearbetning och försäljning av tunnplåt på den svenska marknaden.

BE Group har idag bearbetning av tunnplåt i sin anläggning i Borlänge och ArcelorMittal bedriver likartad verksamhet i Karlstad. Genom att slå samman dessa verksamheter skapas den tredje största aktören på den svenska marknaden med en marknadsandel på 20 procent och en omsättning på över 800 miljoner kronor.

BE Group bedömer att det sammanslagna bolaget ska kunna starta sin verksamhet kring månadsskiftet maj/juni 2008.

________________________________________________________________________________________________________
Ytterligare information lämnas av:
Håkan Jeppsson, VD och koncernchef BE Group AB på tel 070-550 15 17, e-mail hakan.jeppsson@begroup.com

Informationen är sådan som BE Group kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 april kl. 15.00.