Ny inköpsdirektör på BE Group

Som en del i koncernens strategi att förbättra lönsamheten, presenterades idag Sandra Eriksson som inköpsdirektör för BE Group och som ny medlem i koncernledningen. Sandra arbetar idag inom Toyota Material Handling Europe och kommer börja sitt nya uppdrag den 15 augusti. I den nyligen skapade rollen blir Sandra ansvarig för gruppens inköpsstrategi och för att koordinera implementeringen.

“Vårt mål är att arbeta mer koncernövergripande inom strategiskt inköp och på detta sätt skapa ett starkare partnerskap med våra huvudleverantörer. Vi är därför glada att Sandra nu ansluter till koncernen och är övertygade om att hon med sin erfarenhet och personlighet kommer att ha framgång i detta arbete”- kommenterar Anders Martinsson, VD.

Anders Martinsson, VD och koncernchef
tel: 0706-21 02 22  e-post: anders.martinsson@begroup.com

BE Group, som är noterat på Nasdaq Stockholm, är ett handels- och serviceföretag inom stål, rostfritt stål och aluminium. BE Group erbjuder effektiv distribution och värdeskapande produktionsservice till kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. År 2015 omsatte koncernen 4,2 miljarder kr. BE Group har cirka 770 anställda med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com.