Ny VD för BE Group i Finland

Petteri Korpioja har rekryterats som ny VD för BE Group Oy Ab och kommer att ingå i koncernledningen. Petteri kommer närmast från en roll som VD på Saalasti Oy och har lång erfarenhet från ledande roller både i Finland och utomlands.

Nuvarande VD, Lasse Levola, har beslutat att gå i pension och lämnar BE Group efter nästan 20 år i bolaget.

Jag ser fram emot att välkomna Petteri till vår koncernledning för att fortsätta utveckla den finska verksamheten. Samtidigt vill jag rikta ett varmt tack till Lasse för ett mycket gott arbete och önska honom allt väl framåt.

Petteri kommer att tillträda som VD senast i början november.

Peter Andersson, VD och koncernchef
tel: 0706-53 76 55, e-post:
peter.andersson@begroup.com

BE Group AB (publ), som är noterat på Nasdaq Stockholm, är ett handels- och serviceföretag inom stål, rostfritt stål och aluminium. BE Group erbjuder effektiv distribution och värdeskapande produktionsservice till kunder främst inom bygg- och tillverkningsindustrin. År 2023 omsatte koncernen 5,3 miljarder kr. BE Group har cirka 680 anställda med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com.