Ny VD och koncernchef rekryteras för BE Group

Lars Bergström lämnar sin anställning som VD och koncernchef för BE Group för att gå till motsvarande befattning i annat bolag. Lars Bergström lämnar med verkan från och med årsskiftet.

”Lars Bergström har på ett förtjänstfullt sätt drivit bolagets utveckling under sin tid som koncernchef”, säger styrelsens ordförande, Carl-Erik Ridderstråle.

En rekryteringsprocess för tillsättandet av en ny VD och koncernchef pågår och förväntas vara slutförd under november.

Styrelsen i BE Group AB

Vid frågor, vänligen kontakta: Carl-Erik Ridderstråle, styrelsens ordförande, tel +46 (0)705 22 07 56

BE Group, som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, är ett av Europas ledande handels- och serviceföretag inom stål och metaller. Koncernen har cirka 10 000 kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. BE Group erbjuder olika sorters service vid användning av stål, rostfritt stål och aluminium. År 2009 omsatte koncernen 4,3 miljarder kr. BE Group har knappt 900 anställda i nio länder i norra Europa med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com