Roger Johansson avgår som VD för BE Group

Roger Johansson har accepterat att bli VD och koncernchef för Dometic AB. Han kvarstår dock i sin roll som VD och koncernchef för BE Group fram till den 1 januari 2013. Rekryteringsprocessen att finna en ersättare har påbörjats.

”Roger är en väldigt omtyckt och respekterad ledare och har starkt bidragit till företagets utveckling först som styrelseledamot och sedan som VD”, säger Anders Ullberg, ordförande för BE Group. ”Därför är det tråkigt att han nu väljer att lämna oss, men vi respekterar naturligtvis hans beslut och gratulerar Dometic till en bra rekrytering.”

Anders Ullberg, styrelseordförande i BE Group
Tel: +46 (0)70 632 63 71

BE Group, som är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, är ett handels- och serviceföretag inom stål och metaller. BE Group erbjuder olika sorters service vid användning av stål, rostfritt stål och aluminium till kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. År 2011 omsatte koncernen 5,9 miljarder kr. BE Group har drygt 900 anställda i tio länder med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com