Tillväxt och resultatförbättring

TREDJE KVARTALET 2010

• Nettoomsättningen uppgick till 1 273 MSEK (917), vilket är en ökning med 39 procent. Det levererade tonnaget ökade med 24 procent.

• Rörelseresultatet förbättrades till 48 MSEK (-44) till följd av ökat tonnage, högre priser samt lagervinster om 16 MSEK (-35). Resultatet efter skatt uppgick till 26 MSEK (-46).

• Underliggande EBITA 1) ökade till 37 MSEK (-7) och underliggande EBITA-marginaltill 2,9 procent (-0,8).

• Resultat per aktie 2) ökade till 0,52 SEK (-0,92) och underliggande resultat per aktie 2) till 0,29 SEK (-0,39).

• Efter kvartalets utgång förvärvades det svenska stålkonstruktionsbolaget Lecor Stålteknik. Förvärvet är i linje med BE Groups strategi att stärka och bredda koncernens erbjudande av produktionsservice.

ÅRETS FÖRSTA NIO MÅNADER 2010

• Nettoomsättningen ökade med 14 procent och uppgick till 3 746 MSEK (3 297), med en tonnageökning om 16 procent.

• Rörelseresultatet förbättrades till 106 MSEK (-233).

• Underliggande EBITA 1) uppgick till 76 MSEK (-5) med en marginal på 2,0 procent (-0,2).

• Resultat per aktie 2) ökade till 0,95 SEK (-4,31) och underliggande resultat per aktie 2) till 0,37 SEK (-0,90).

1) Definitioner sidan 18.
2) Resultat per aktie avser både före och efter utspädning.

Se bilaga för komplett delårsrapport januari-september 2010.

Lars Bergström, VD och koncernchef BE Group AB, Tel. +46 (0)702 405 235, E-post: lars.bergstrom@begroup.com

Torbjörn Clementz, CFO och vice VD BE Group AB, Tel. +46 (0)70 869 07 88, E-post: torbjorn.clementz@begroup.com

BE Group, som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, är ett av Europas ledande handels- och serviceföretag inom stål och metaller. Koncernen har cirka 10 000 kunder främst inom bygg- och verkstadsindustrin. BE Group erbjuder olika sorters service vid användning av stål, rostfritt stål och aluminium. År 2009 omsatte koncernen 4,3 miljarder kr. BE Group har knappt 900 anställda i nio länder i norra Europa med Sverige och Finland som största marknader. Huvudkontoret ligger i Malmö. Mer information finns på www.begroup.com