Filmen om Beans - det goda kaffet!

Nu presenteras filmen om Beans – en filmatisering av kaffeföretaget Beans födelse, utveckling och ambitioner. I och med filmen tar Beans på allvar steget in i rörlig media. ”Vi vill ge en lättillgänglig bild av oss som jobbar på Beans och det vi står för”, säger VD Rune Bergo.

Beans fokus är att leverera gott kaffe på ett miljömässigt hållbart sätt. Beans kallar det ”Garanterad smak” och ”Ett smakfullt engagemang” – två begrepp som märks i allt som händer på företaget. Det gäller även i filmen där man får en bild av varför det är just dessa två
fokusfrågor som engagerar medarbetarna på Beans och vad företaget gör för att hela
tiden utvecklas.

Lanseringen av filmen är ett stort steg mot mer rörlig kommunikation från företaget. ”Vi har varit nyfikna på film länge. När vi köpte vår första elbil och gjorde en film tillsammans med Renault kände vi att det var dags att ta steget fullt ut. Vi hoppas skapa mer rörlig media redan under
hösten.” säger Rune.

Inspiration till kommande filmer finns i Beans fokusområden smak och ansvar. Varje år genomför Beans tre smakevents och fyra miljöworkshops där alla medarbetare samlas. Många gånger diskuteras aktuella ämnen och tips som kan vara till glädje för både kunder och allmänheten. ”Vi lär oss så mycket spännande om både kaffets smak och miljöpåverkan, så nu vill vi göra det tillgängligt för fler. Förhoppningsvis ger det också uppmärksamhet till både Beans och frågorna vi brinner för.” säger Rune.

Beans AB är ett snabbt växande företag som arbetar med försäljning och support av kaffemaskiner till kontorskunder (office) och restauranger i stockholmsområdet och i Göteborg. Företaget grundades år 2002 består i mars 2011 av 28 medarbetare. Verksamheten omsatte 43 MSEK under 2009. Mer information om företaget finns på www.beans.se