BehavioSec har utsetts till “Cool Vendor” av Gartner Inc

BehavioSec, ledande företag inom biometrik baserat på beteendemönster, meddelar idag att de blivit utsedda till “Cool Vendor” i Security Identity Access Management 2012*, en rapport från Gartner Inc.

Rapporten beskriver varför biometrik fortfarande är aktuellt och hur det kan appliceras på en mängd lösningar för webb och mobil, med mjukvarulösningar som till exempel reagerar på okända beteenden och som endast ger åtkomst åt rätt användare. I rapporten framställs BehavioSec som en intressant, innovativ IAM-leverantör, som man bör hålla ögonen på.

”På BehavioSec har vi arbetat hårt med att skapa ett skydd i flera lager utan att det för den skull ska uppfattas som otympligt för användaren. Att utses till “Cool Vendor” av Gartner är betydelsefullt för oss då vi anser att det bekräftar vår fortsatta position som innovatörer när det gäller säkerhet,” säger Olov Renberg, VD på BehavioSec.

Med sin säkerhetsmjukvara baserad på beteendemönster (Behaviometrics) tillhandahåller BehavioSec en aktiv och kontinuerlig autentiseringsmetod för datoranvändaren. Att den amerikanska federala myndigheten Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), skaparna av Internet, offentligt stöder den här typen av teknik har genererat ett stort intresse från säkerhetsindustrin och media.

BehavioSecs plattform med flera lösningar för mobila applikationer och för internet ökar graden av säkerhet utan att ge avkall på användarvänligheten. Det är nu inte längre tillräckligt att ange korrekt lösenord, PIN-kod eller rörelsemönster för att påvisa sin identitet. Allt måste utföras på rätt sätt också.

Om BehavioSec

BehavioSec erbjuder lösningar för företag som vill ha en extra säkerhetsnivå när det gäller att skydda sig mot identitetsstölder. BehavioSecs teknik identifierar användaren genom att hela tiden registrera hur användaren hanterar tangentbord, mus, mobiltelefon och appar. BehavioSecs produkter ger på så sätt en aktiv autentisering vid användning av dator, mobiltelefon eller internet. På detta sätt upptäcks intrång exakt när de inträffar och stöld av information kan förhindras.

Dementi

Gartner förespråkar inte någon särskild leverantör, produkt eller tjänst som beskrivs i våra undersökningsrapporter. Vi ger heller inte rådet att bara välja leverantörer med de högsta betygen. Rapporterna utgörs av bedömningar från vår undersökningsavdelning och ska inte betraktas som obestridlig fakta. Gartner dementerar alla garantier, uttalade eller underförstådda, i sina undersökningar. Det gäller även alla garantier av säljbarhet eller användbarhet för ett visst ändamål.

*Gartner "Cool Vendors in Security Identity and Access Management, 2012" by Ray Wagner, Neil MacDonald, Avivah Litan, Ant Allan, Earl Perkins, dated April 24, 2012.

För ytterligare information och dokumentation, besök gärna www.behaviosec.com

Önskas mer information, v.v. kontakta:

Olov Renberg                                                                                                   Birgitta Plyhm
VD, BehavioSec                                                                                               +46 707 77 12 90

+46 702 02 55 24

Taggar: