BehavioSec vinnare av ”Best of Show” på Finovate

BehavioSec är stolta över utmärkelsen ”Best of Show” på Finovate Spring 2012 i San Francisco, en konferens för framtidens teknologi inom finans- och bankverksamhet.

BehavioSec röstades fram som ”Best of Show” efter en presentation av BehavioMobile, deras biometriska lösning för finansiella applikationer baserad på beteendemönster till exempel vid inknappning av PIN-kod.

Efter två fullmatade konferensdagar med sammanlagt 63 presentationer fick publiken rösta på sina tre favoriter per dag. Topp sju med flest antal röster fick utmärkelsen ”Best of Show”. BehavioSec fick utmärkelsen för ”sitt nya lager för ökad säkerhet baserat på användarens skriv- och rörelsemönster”.

Korrekt PIN-kod räcker inte

BehavioSec är svaret på det mobila säkerhetsproblemet. Det är nu inte längre tillräckligt att ange korrekta PIN-koder eller mönster. De måste utföras på rätt sätt också.

BehavioMobile adderar ett lager av beteendeanalys till en finansiell app (såsom en bankapplikation). På så sätt säkerställs att applikationen bara kan utföras genom en inknappnings- eller beteendesekvens som är unik för personens biometri.

Alla som försöker komma åt applikationen måste göra inknappningarna med rätt tryck, hastighet och acceleration och de måste kombinera detta med hur snabbt och på vilket sätt personen rör fingrarna över tangenterna.

Om BehavioSec

BehavioSec erbjuder lösningar för företag som vill ha en extra säkerhetsnivå när det gäller att skydda sig mot identitetsstölder. BehavioSecs teknik identifierar användaren genom att hela tiden registrera hur användaren hanterar tangentbord, mus, mobiltelefon och appar. BehavioSecs produkter ger på så sätt en aktiv autentisering under användandet av dator, mobiltelefon eller internet. På detta sätt upptäcks intrång precis när de inträffar och stöld av information kan förhindras.

För ytterligare information och dokumentation, besök gärna www.behaviosec.com

Önskas mer information, v.v. kontakta:

Olov Renberg                                                                           Birgitta Plyhm
VD, BehavioSec                                                                       +46 707 77 12 90
+46 702 02 55 24

Taggar: